Lussebak

Lördag 14/11
Jag och min underbara mamma tog initiativet till att baka lussekatter!
Älskar lussekatter, de är nog de bästa med julen,
LUSSEKATTER! Mmmmmm...
Tog dock långt tid att baka,
vi gjorde i och för sig mycket mellan som att laga mat.

Som mina föräldrar alltid sagt: "Äta bör man, annars dör man"
Då jag och min bror alltid svarat: "Äta gör man, ändå dör man"

Lussebak  Lussebak
Lussebak  Lussebak

Min underbara mamma och lussekatterna.
Nu ska dem bara in i ugnen och vara inne i ca 10min,
Längtar till dem är färdiga!!!

  Lussebak & Mamma
 
Sofias's mamma gör inte lussekatter utan lussebullar.
(De är lussebullar utan russin, med pärlsocker)
Jag tänkte jag skulle göra de,
och vilken tur jag gjorde de för fy faaan vad goda dem var!!
Tack för tipset Sofia :)  

Så här blev resultatet:

Lussebakets resultat


Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst var dom goda? ;)

Vad många ni gjorde, fast det går ju åt i jul!

& vad fina dem blev =)

2009-11-16 @ 19:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0