Fundering

Jag har sagt länge att jag vill ha barn nu och att jag är redo, men alltid följt min 3års regel. Alltså att jag inte ska ha barn innan jag varit tillsammans med en person i 3år.
Tänk att bara sitta där och mysa med en liten, ta hand om den, uppfostra den osv. Men jag har missat en sak i mitt tänk.
Att dem ska bli stora och jag ska kunna klara av när dem kommer in i trotsåldern, tonåren och sen dessutom flytta från mig. De kom jag på häromdagen. Tänkte inte så långt. Shit!!

 

Är jag verkligen redo för en liten gullig sak som sen blir stor och dessutom börjar bråka och sen flyttar sin väg??
Tror inte de!
Men samtidigt vill jag inte vara en gammal mamma!


Graviditet är ingen sjukdom, det är ett tillstånd.
Mormor Gunvor och Mamma Susanne



 Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: .......

Du kanske ska vänta lite till med tanke på att ni varit tillsammns en månad men tiden för hur länge man varit tillsammans spelar ingen roll. Fungerar det inte nu så fungerar det inte sen heller.

2010-02-12 @ 16:57:29
Postat av: Sofia

MEEN HALLÅ!!

Vem har sagt att hon pratar om Linus då? Vem har sagt att hon hade tänkt börja just nu? Hon har ju faktiskt bara sagt att hon vill vara en ung mamma.Hon har bara skrivit ett inlägg om att hon funderar. Låt henne fundera för guds skull, det gör väl alla =) Gumman, kom ihåg att det tar ett tag innan barnen växer upp & blir tonåringar, då har ju du osså blvit äldre & då har du ju säkert kommit in lite mer i din roll som mamma =) SÅ FUNDERA DU VIDARE GUMMAN ;)PussKram <3

2010-02-13 @ 07:18:12
URL: http://fiagurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0