Fiskgratäng á la M

Gjorde fiskgratäng igår för förstagången, med pulvermos.
Den blev så in i bubblans god!
Tänkte därför dela med mig av de recept jag använde.
 
2st            Pangasius filéer
50g           Smör
Ca 4msk   Vetemjöl
Ca 5dl       Mjölk
Grönsaker
Potatismos för 4pers
Salt, Svarpeppar, Vitpeppar & Citronpeppar
Dill
Hummerbuljong  

Skär grönsaker, välj efter smak. Jag använde mig av morötter, gurka och paprika.
Lägg grönsakerna i en ugns form, täck botten.
Krydda fisken med salt, svartpeppar och citronpeppar och vik. Lägg fisken över grönsakerna.
In i ugnen 175° i ca 30min.
Gör klart mosen.
Smält smöret och tillsätt vetemjöl tills den blir tjockare, späd sen med mjöl tills den får den konsistensen du vill att
såsen ska vara.
Tillsätt dill och lite hummerbuljong.
Krydda med salt och peppar.
Lägg potatismosen där ni vill att den ska ligga i formen och häll över såsen.
      Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0