IKEA, ILVA och Sjöbomarknad

Jag och Sofia åkte in till IKEA igår, precis när vi parkerat så beslöt vi oss att springa för livet pga att himlen öppnar sig. Så de gjorde vi, blöta blev vi, de ska jag säga er! Gigantiska regndroppar kom det.. När vi väl kom in berättar Sofia att hon nog aldrig varit där. VAA!!?? Så det vara bara till att böja resan. Men det kliade i mina fingrar, det fanns massor som man ville handla, men jag var duktig och stod emot!

Efter vi hade varit inne på IKEA så svängde vi även in på ILVA, och där hittade vi en massa superfina möbler Sofia skulle klart provsitta alla soffor och fåtöljer. Så det blev jag också tvingad till, underbara möbler!! Hittade en jätte fin soffa som både jag och Sofia tyckte var jätte fin. Men vi handlade inget där heller, ska spara till resan!!
När vi väl var färdiga där så åkte vi och kollade på huset, fint är det!! Sofia blev kissnödig så vi körde hem till henne.

När vi hälsade på Tommy påstod han att där var något fel på Sofias köttfärssås igår och jag och Sofia skulle bevisa motsatsen så jag värmde en liten tallrik med lite köttfärssås i mikrovågsugnen. När jag skulle ta ut den så varnade inte Sofia mig att dem blir fruktansvärt varma så jag brände mig på tallriken något otroligt mycket. Ont gjorde de!!
Har fått 2 stora blåsor på mitt finger, inte skönt alls!

På kvällen var jag, mamma och Andreas på Sjöbomarknad, fy bubblan vad varmt det var, tur att de fläktade annars hade det varit bastu där!!  
Handlade dock lite där :( Känns inte så bra!!
Handlade:
kryddor, munkar, remmar presentpapper med band och en tunika.
       
Den passar jätte bra till Turkiet, eller?

                                                                                  Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0